سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

دهلی‌نو: دولت هند تصمیم گرفت برای کاهش اختلافات بین مسافران و کالسکه‌ران‌ها‌، روی کالسکه‌های سه‌چرخ این کشور دستگاه‌ موقعیت‌یاب جغرافیایی (جی‌پی‌اس) نصب کند.

Rickshaw

این اقدام در پی آن صورت گرفت که بسیاری از مسافران با کالسکه‌ران به‌خاطر انتخاب مسیر و در نهایت دریافت کرایه اختلاف داشته و درگیر شده بودند. با نصب دستگاه‌های جی‌پی‌اس روی کالسکه‌های سه‌چرخ، شاغلان این صنف موظف می‌شوند که بهترین و کوتاه‌ترین مسیر را انتخاب کنند. علاوه بر این با مشخص‌شدن میزان مسافت طی شده، نرخ کرایه هم تعیین می‌شود. گفته می‌شود در چند روز آینده روی 250دستگاه از 55هزار کالسکه سه‌چرخی که در دهلی‌نو تردد دارند، جی‌پی‌اس نصب می‌شود و این طرح به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

خنده رنگین‌کمان

لندن: بسیاری از شهروندان شهر لستر انگلیس با پدیده‌ای عجیب در آسمان این شهر روبه‌رو شدند. آنها رنگین‌کمانی را دیدند که هنگام غروب آفتاب به‌شکل وارونه در آسمان شهر تشکیل شده بود. این پدیده نادر آنچنان افراد را مجذوب خود کرده بود که بسیاری از رانندگان ناگهان در میان خیابان خودروهای خود را متوقف کرده و نظاره‌گر رنگین‌کمان وارونه شدند. بسیاری از خبرگزاری‌ها نیز روز گذشته تصاویر این رنگین‌کمان را با عنوان خنده رنگین‌کمان منتشر کردند زیرا بسیاری از کسانی که این رنگین‌کمان را مشاهده کرده بودند اعتقاد داشتند که رنگین‌کمان موردنظر به آنها می‌خندد. هواشناسان معتقدند که این پدیده به احتمال زیاد به‌خاطر محدب بودن ابرها به‌سمت آفتاب رخ داده است.

باریک‌ترین خانه جهان

ورشو: یک‌ معمار لهستانی خانه‌ باریکی را در جایی بنا کرده که هیچ‌کس حتی فکرش را هم نمی‌‌کرده که بتوان ‌اتاقی در آنجا ساخت. این خانه باریک بین دو دیوار ساختمانی قرار دارد که فقط کمی بیشتر از یک‌متر با هم فاصله دارند. سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق خواب و میز کار این خانه در چهار طبقه ساخته شده‌اند که البته پله‌ای بین طبقات آن وجود نداشته و دسترسی به آنها توسط نردبان امکان‌پذیر است. این فرد در حال حاضر مکان‌های اینچنینی زیادی را در سطح انگلیس شناسایی و اعلام کرده که حاضر است به سفارش افراد و با کسب مجوز در آنجا خانه بسازد. پیش از این نیز باریک‌ترین خانه جهان در اسکاتلند بنا شد که عرض آن حدود 119سانتی‌متر بود که در سال 2000 میلادی به ارزش 27هزار پوند فروخته شد.

فرار ببر شکار شده

مسکو: ببری که توسط شکارچیان روسی شکار شده بود از قفس خود فرار کرد. این ببر 9ساله در حال انتقال با خودروی شکارچیان بود که با تقلای زیاد موفق به باز کردن درهای قفس فولادی می‌شود. این ببر سیبری هفته گذشته به‌علت بیماری به مرکز دامپزشکی روسیه انتقال یافته بود اما گویا شکارچیان از بازگشت آن به جنگل با خبر شده و تصمیم به شکار آن در دوره نقاهتش می‌گیرند. گفته می‌شود که شکارچیان ببر در روسیه پوست و استخوان‌های این حیوان را به ارزش بیش از 10هزار دلار در بازار سیاه می‌فروشند. پخش تصاویری از فرار این ببر، باعث انتقاد بسیاری از کارشناسان محیط‌زیست از انجمن حفاظت از محیط‌زیست روسیه شده است. ببر نجات یافته حدود 3متر طول و 175کیلوگرم وزن دارد.

کد خبر 139561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز